Vă rugăm să înaintați propuneri și sugestii asupra regulamentului privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor fondului de rezervă al Primăriei or. Sîngera, la sediul Primăriei orașului Sîngera sau expedia la adresa electronica primăria@singera.md.
REGULAMENTUL
privind modul de formare şi utilizare a mijloacelor fondului
de rezervă al Primăriei or. Sîngera
I. Dispoziţii generale 1. Prezentul regulament stabileşte modul de formare, utilizare şi de evidenţă a mijloacelor fondului de rezervă al Primăriei or. Sîngera (în continuare - fondulul de rezervă).
2. Cuantumul fondului de rezervă este prevăzut într-o poziţie distinctă în bugetul or. Sîngera, aprobat anual la şedța Consiliului oraşului Săngera, şi constituie cel mai mult 2 la sută din volumul de cheltuieli ale bugetuluil local.
Pe parcursul anului bugetar, fondul de rezervă poate fi completat cu resurse financiare în limita stabilită prin articolul 18 din Legea nr. 397-XV din 16.10.2003 “Privind finanţele publice locale”, în funcţie de rectificarea bugetului oraşului Sîngera din contul acumulărilor impozitelor şi plăţilor suplimentare.
3. În caz de situații excepționale la nivel național sau local, Primarul este în drept să gestioneze mijloacele fondului de rezervă.
4. Fondul de rezervă, este un fond bănesc destinat următoarelor cheltuieli şi acţiuni, care survin în decursul anului, dar care nu sunt prevăzute în bugetul local.
5. Mijloacele fondului de rezervă pot fi utilizate pentru:
- lichidarea consecințelor calamităților naturale și ale avariilor, efectuarea lucrărilor de proiectare aferente acestor acțiuni;
- acordarea ajutor material populaţiei în urma calamităţilor naturale, incendiilor. (conform anexei privind cheltuielilor)
- acordarea ajutorul material unic populaţiei din pătura social – vulnerabilă după cum urmiază:
o acoperirea parţială a cheltuielilor de tratament invalizilor de gradul I - 800 lei – 2000 lei
o acoperirea parţială a cheltuielilor de tratament invalizilor de gradul II - 600 lei – 1500 lei
o acoperirea parţială a cheltuielilor de tratament invalizilor de gradul III - 500lei – 1000 lei, ( fără loc de muncă )
o acoperirea parţială a cheltuielilor de tratament pensionarilor cu pensia mai mica decât salariu minim pe economie pe anul corespunzător, 500 lei - 1000lei
o acoperirea parţială a cheltuielilor de deces - 500,00 lei
o acoperirea parţială a cheltuielilor pentru servicii comunale a familiilor cu nai mulţi de 4 copii - 1500 lei – 2500 lei
o acoperirea parţială a cheltuielilor pentru intreţinerea şi creşterea copiilor orfani – 1000 lei per copil
o în cazuri excepţionale, necesitatea de tratament costisitor, intervenţii hirurgicale (conform cheltuielilor anexate) dar nu mai mult de 10 000 lei
- celebrarea nunţilor de aur -1000 lei;
- finanțarea unor acțiuni de promovare a culturii, altor activități avînd scop dezvoltarea comunității – 1000 lei – 5000 lei
o alte cheltuieli cu caracter imprevizibil, și necesități de urgență, care, în conformitate cu legislația, țin de competența autorității publice locale – până la 20 000 lei.
Mărimea concretă a ajutorului social se va stabili în dependent de gravitatea problemei, starea materială a familiei.
II. Modul de alocare a mijloacelor din fondul de rezervă 4. Alocarea mijloacelor din fondul de rezervă se efectuează în baza deciziiei Consiliului orașului Sîngera, examinat la Comisia responsabilă de utilizarea mijloacelor băneşti ale fondului de rezervă, în limita mijloacelor prevăzute în bugetul local pentru acest fond și în baza documentelor justificative.
III. Procedura de elaborare şi adoptare a deciziilor Consiliului orașului Sîngera privind alocarea de mijloace din fondul de rezervă 5. Demersurile şi solicitările (în continuare – cereri, actul de examinare a condiţiilor de trai parvenite de la solicitanţi.
Cererile privind alocarea de mijloace din fondul de rezervă sunt examinate de către Comisia responsabilă, buget, finanţe, economie şi reforme, sau Comisiei pentru învățămând, cultură, sport, tineret, protecție socială a populației, sănătate și familie sau în cazul în care nici una din aceste comisii nu a dat aviz, atunci se remit spre coordonare oricărei altei comisii de specialitate din cadrul consiliului local.
În urma examinării cererilor primate și a documentelor justificative se elaboriază un aviz și proiectul de decizie, care se prezintă la ședința consiliului.
6. După examinarea cererilor primite, Direcţia generală finanţe, de comun acord cu serviciile respective, prezintă Comisiei de distribuire a mijloacelor fondului de rezervă propuneri pentru întocmirea proceselor-verbale privind acordarea de ajutor.
IV. Modul de finanţare a cheltuielilor din contul fondului de rezervă 7. Mijloacele din fondul de rezervă, destinate pentru a fi allocate autorităţilor publice locale, se transmit la conturile acestora după caz prin transfer cu destinaţie specială.
8. Finanţarea cheltuielilor din contul fondului de rezervă se efectuează pe măsura încasării veniturilor în bugetul local şi se reflectă în partea de cheltuieli a acestuia într-o poziţie distinctă.
V. Evidenţa şi controlul utilizării mijloacelor allocate din fondul de rezervă 9. Mijloacele fondului de rezervă se utilizează în strictă conformitate cu destinația lor, prevăzutăîn decizia or. Sîngera și deliberative respective.
10. În cadrul dărilor de seamă lunare, trimestriale şi anuale despre despre executarea devizului de cheltuieli, prezintă, într-un compartiment aparte, raportul despre utilizarea mijloacelor primate din fondul de rezervă.
11. Datele privind utilizarea mijloacelor fondului de rezervă se reflectă în informaţiile despre mersul executării bugetului local.
12. Darea de seamă anuală despre utilizarea mijloacelor fondului de rezervă este inclusă în darea de seamă anuală despre executarea bugetului orașului Sîngera.
13. Soldul neutilizat al mijloacelor allocate pe parcursul anului din fondul de rezervă se restituie în bugetul local, conform situaţiei de la 31 decembrie.
14. Controlul asupa utilizării eficiente şi conform destinaţiei a mijloacelor fondului de rezervă se efectuează de către organele de control financiar.